Mina drömmar-Volontär

Mina drömmar att åka till Sydafrika och jobba där som volontär på ett barnhem.
Jag har velat gjort det länge nu men saken är att att man måste vara 18 år för att få volontera.Så det är lite synd, men får väl vänta i typ 3 år tills jag får volontera.Anledningen till att jag skulle vilja åka ner dit som volontär är att jag vill hjälpa dom föräldralösa barnen som inte har några föräldrar längre.Jag har kollat på några bilder från personer som har volonterat i sydafrika och det får mig bara att vilja åka nu.
 
Jag har läst på en hem sida att folk som har åkt dit, efter attdom har kommit hem så¨har dom blivit anorlunda på ett bra sätt.Dom har blivit tacksama för allting dom får och allt dom har.Barnen nere i afrika har inga duschar, inga toaletter.Dom duschar genom att bada i havet, dom gräver en grop i marken och uträttar sina behov.Sen vet jag inte om alla har så här i aAfrika men dom flesta har det.Barnen har knappt några pennor för att skriva.Men dom är ju vana med att inte ha någon dusch eller toalett och så klart dom klagar inte på det för dom kanske inte ens vet vad en toalett är.
 
Men det får mig att vilja åka dit för att jag skulle vilja se hur dom lever, sover, bor, badar och allting som dom gör.För här i sverige så har vi ducshar vi har toaletter och vi har telefoner, datorer.Och hur mycket som helst och medans dom nere i Afrika inte  har det vi har.Jag tror att om jag får se hur dom lever i Afrika så kommer jag bli en helt annan person, jag kommer att uppskatta allting mycket mera som jag har och får i sverige.Jag längtar så sjukt mycket tills jag fyller 18 för då drar jag till Afrika och jobbar som volontär.Det är en utav mina många drömmar som jag har.
 
Här sitter dom och räknar!
 
Här badar dom och gör sig rena!!
 
Kolla vilka glada ungar, får ett leende på läpparna när jag ser dom!!
 
Kolla gärna in hemnsidan som jag har kikat på och fått idén om att bli volontär.
 
https://www.volontarresor.se/
 
/// Amanda
.
 
0 kommentarer