Detta eviga bråket bland syskon!

Kära läsare,
Har ni några syskon som går er på nerverna?
Eller som bara gör dig pissed off ibland eller jämnt ??
 
Jag har tre små syskon. Vi bråkar i stort sett konstant.  Hela dagarna, varje månad,  året om. Man kallar det syskon kärlek.  Men jo visst,  jag älskar mina syskon det gör jag. Men ibland har jag bara lust att flytta hem ifrån bara för att få slippa höra deras gnäll och tjat. 

Att få slippa höra " men ni bryr dig bara om Amanda" eller " ni säger aldrig till Amanda" eller " Amanda får allt hon vill ha".  Att få slippa höra det är så skönt. Men jag slipper inte det.  Jag hör i stort sätt varje dag någon av dem kommentarerna av mina små syskon. Det är inte så att orden sårar mig. Men jag blir så fruktansvärt arg på dem när dem säger så. Det dem säger är inte sant över huvud taget. Det skiljer 4 år mellan mig och mina yngsta små syskon. Så det är väll klart att jag behöver mera grejer, jag är mycket äldre än dem. Dem förstår inte att snart så kommer ja att flytta hem ifrån och då så kommer vi inte bo i samma hus längre. Då så kommer mamma och pappa att försörja dem medans jag kommer få jobba.
 
Vi trycker ner varandra i skiten. Vi pressar ner varandra i jorden tills det att man är helt skitig.  Vi är så sjukt dåliga på att hjälpa varandra och att peppa varandra.  Vi smutsar ner varandra så grovt mycket. Jag kan säga att jag skäms för hur vi är mot varandra. För hur jag och mina syskon beter oss emot varandra. Jag kan inte sätta ord på hur mycket jag älskar dem för det gör jag.  Jag älskar dem så mycket och vill inte att något ska hända dem.
 
Men detta eviga syskon bråk är egentligen helt meningslöst. Men ju äldre man blir desto mindre bråkar man eller hur?
Hur är eran syskon relation med era syskon?
Jag tycker iallafall att det är super tråkigt att jag och mina syskon bråkar så mycket. Jag vet heller inte vad jag ska göra åt det!
Har ni några tips?
Vad brukar ni göra när ni inte orkar med era syskon??


 

XOXO 
 
 
 
syskon
0 kommentarer