Är utseende det viktigaste hos en person?

Är utseende det viktigaste hos en person?

 För vissa kan det vara det och för vissa är det inte det viktigaste. Men för vissa så kan det vara hela världen, man bryr sig så mycket om sitt utseende att man glömmer bort allting annat. Man kan vara så fokuserad på att man måste vara snygg överallt,Tjejer måste vara sminkade, man måste vara snygg klädd and so on.
Vissa kanske struntar i hur man ser ut, vissa kanske tar på sig mjukisbyxor och går till skolan med det.Men vissa skulle kanske inte ens tänka tanken på göra det. Nu säger jag att det är inge fel med att man går med mjukisar i skolan, absolut inte. Man får ha på sig de man vill ha, om man känner för att ha mjukisar i skolan så ha det. Men jag tycker att många tjejer och killar bryr sig kanske lite för mycket ibland om sitt utseende.
 
Oftast så vill man ha en kille eller tjej som ser bra ut, som är tränad och så. Men då bryr dem sig kanske  inte hur personen är mot dem. Det är ju fel tycker jag. jag tycker att utseendet inte borde spela så stor roll som det gör. man ska gå på hur personen är som person inte hur han eller hon ser ut. Om personen har en fin insida så blir den automatiskt fin på utsidan, men om han har en ful insida då tycker jag att han blir ful på utsidan. För om en kille eller tjej som beter sig dåligt mot en så är han/hon inget att ha.
Jag vill att alla ska tänka på att utsidan är inte det ända som räknas.
 
Visst det kan räknas till en viss del, men det är ändå insidan som gör en person finare tycker jag. Det är liksom så att vi alla ser olika ut. Alla har olika kropps former. Alla är lika vackra , alla är lika unika på sitt egna sätt. Man ska vara stolt för sin egen kropp. Va stolt för att din kropp är frisk. Va stolt för att din kropp fungerar för att den lever. Din kropp är så stark. Va stolt för den du är.
 
 
Vad tycker ni om detta inlägg? Håller ni med mig eller håller ni inte med mig?
XOXO
 
 
 
 
 
 
 
 
Va stolt alla ser olika ut
0 kommentarer