Ta inte familjen för givet....

Som Ni Vet Så Kollade Jag På Filmen If I Stay Tidigare Idag. Den Filmen ...... Omg!                                       Jag Gråter Så Sjukt Mycket Till Den Så Att Det Inte Är Sant. Jag Har Lärt Mig Något Från Denna Filmen Och Det Är Att Man Inte Ska Ta Sina Vänner Och Familj För Givet. En Dag Så Kan Det Hända Att Ens Familj Hamnar I En Olycka Och Sedan Så Kanske Ingen Klarar Sig.  

Jag och mina syskon bråkar jämnt. De är fåtal gånger som vi är trevliga och snälla mot varandra. Men denna film har verkligen fått mig att tänka och fundera om. Tänk om det skulle hända mina syskon något.... något som gör att jag aldrig mera kan få träffa dom igen. Det skuklle vara hemskt om det hände något och vi presic har bråkat. Då kommer jag få leva med det resten av mitt liv, att sista stunden som jag hade med mina syskon var att vi bråkade.Jag skulle seriöst må jätte dåligt då.

Om det skulle hända något med mina föräldrar...... jag vet inte om jag skulle kunna orka leva då. Dom betyder så sjukt mycket för mig. Dom finns alltid där och stöttar mig, säger att man är duktig och ger mig beröm, tröstar mig när jag är ledsen. Ger en kramar och säger att dom älskar mig. Det finns inga bättre föräldrar enligt mig.

Jag ska börja med att sluta att bråka med mina syskon. De kan ju vara lättare sagt än gjort, men. Jag vill inte  att de ska hända dom något och så får jag leva med de sista minnet av dom och de är att vi bråkade. Jag hoppas att ni kollar på filmen if i stay. Blir du lika berörd av den filmen som jag blir,  gråter du till filmen, vad är dina tankar om den?  Fick du också denna tanke att man inte ska ta famljen och vänner för givet?

Jag hoppas att hare bra, och att ni tar hand om era nära och kära. För man vet aldrig hur länge man har dom. Man vet inte när döden står bakom dörren. Jag önskar er all en god natt. Hoppas att ni sover gott!

LoVe, Amanda

0 kommentarer