Skönhet är inte allt!

 
Jag har precis kollat på detta video klipp av Antonia aka anty på Youtube. När jag hade sett klart den så kände jag att jag måste dela med den till er.
 
Det är precis som Antonia säger detta är ett jätte stort problem idag. Utseendet för vissa betyder allt för vissa man måste se snygg ut, man måste vara fixad till skolan, man måste alltid se bra ut. Men vet du vad det behöver du inte alls göra. Du ska ha på dig dem kläderna som du känner dig bekväm och snygg i, du ska se ut som du känner dig bekväm och snygg.
 
Jag har alltid under dem senaste 4-5 åren tror jag att det är gått till skolan fixad och sminkad. Jag känner att jag måste vara snyggt klädd och sminkad för att då så känner jag mig snygg. Men det är inte alltid jag känner mig bekväm i det. Då har tanken kommit till mig att varför gör jag detta om jag inte känner mig bekväm. Jag har nu bestämt att jag ska börja med att en dag i veckan ska jag gå till skolan med mjukisbyxor eller leggins och försöka vara osminkad.
 
Nu kanske du undrar varför sko hon göra det för?. Jo, jag ska göra det för att det har börjat blivit så att jag känner att jag måste vara sminkad när jag går till skolan. Att jag måste se bra ut. Varför det har blivit så har jag inget svar på än. Men jag känner att det måste ta stopp nu. För att man ska inte känna att man måste gå till skolan sminkad eller fixad. Det är inte hälsosamt.
 
Det va samma sak som Therese Lindgren sa i sin senaste #tjejsnackvideo. Hon säger att om man gillar smink och sånt pill så fine kul, men om man börjar känna så här att man inte kan gå osminkad eller man kan inte gå med lite ofixat hår eller man kan inte träffa den killen man är kär i bara för att man har en finne på näsan, då borde man ta ett stag till baka och fundera på vad man håller på med.
 
Jag länkar Thereses video här, och jag tycker att ni borde se den.  https://www.youtube.com/watch?v=KR0i2EbW6lo
 
Glöm inte bord att du är fin precis som du är. Du är fin med glasögon, linser, fixat, ofixat hår, finnar, utan finnar, uppklädd, nerklädd. Du är fin oavsett vad. Glöm aldrig bort det!
 
Hoppas ni får en mysig och fin fredags kväll.
XOXO
 
 
Fin som du är Va stolt
1 kommentar
milina.blogg.se

As bra att det kommer från en tjej som driver en skönhetskanal! Dock kan jag inte riktigt ta till mig av det hon säger eftersom videon är sponsrad. Hon får betalt för att säga det hon säger. Hade hon inte fått betalt för det där, hade jag tagit till mig mer och videon hade fått en helt annan betydelse! Therese video är däremot inte sponsrad och den är mer "ärlig" eller vad man ska säga! :)

Svar: <3
Amanda Wester