Bokmalen Amanda har slagit till :D

Som jag skev här om dagen var jag, mami och syrran i täby centrum och shoppade lite. Det var väldigt mysigt. . Idag så hade jag tänkt att visa er väldigt spännande saker. Det är nämligen som så att jag var och hämtade ett paket igår från Bokus.com. Jag beställde några böcker därifrån som jag tänkte visa er. Jag kan ju säga att jag är väldigt, väldigt, VÄLDIGT exalterad för att läsa alla dessa böcker. Totalt vart det 9 böcker som jag beställde. Många ja. Men om man sattsar på att fixa ett litet bibliotek i sitt hem när man flyttar hemifrån så måste man ha lite böcker eller hur? ;)
 
 
Jag vet inte om jag har nämt det någon gång. Men om det är något som jag älskar så är det att läsa böcker. Att hitta en bok som man har svårt att lägga ifrån sig. För att man tycker att den är så otroligt bra är den bästa känslan någonsin. Älskar att läsa böcker. Det var en sommar då jag var stammis på biblioteket. Jag var där varje dag i stort sett och läste & lånade böcker. Vissa föredrar att lyssna på böcker, vissa föredrar att läsa dem på plattan eller i mobilen. Medans jag föredara att hålla i en bok fysiskt och sitta och läsa.
Men när skolan är igång så är det väldigt sälla som jag tar mig tiden att sitta ner och läsa. Jag väljer då hellre att kolla på mobilen. Vilket är jäkligt synd. För att jag älskar verkligen att läsa.Men hur som haver, nu ska jag visa er böckerna som jag har beställt och lyckligtvis fått hem!
 
 
Exalterad bara över att se lådan från Bokus.com
 
 
Look at this wonderful stuff!!!!!!!
 
 
Stanna - Flora Wikström
 
" Det är vinter i Stockholm när Ester ser honom för första gången. Han väljer en bok om Frida Kahlo och betalar utan att se Ester i ögonen. Utanför antikvariatet ligger snödrivorna som strandade valar och det är beckmörkt redan klockan tre. Ester Vågar inte fråga om hans nummer , trots att kompisen Hanins röst ekar i huvudet: go for it. Nästa gång Ester ser honom droppar det från hustaken.Året som följer kommer att bli det viktigaste, vackraste och hemskaste i Esters liv."
 
 
Dumplin -  Julie Murphy
 
" Willowdean, av sin mamma kallad Dumplin, har alltid trivts med hur ser ut. Ja, hon är tjock, men vad gör det? Hennes inställning till den perfekta bikinikroppen? En kropp iklädd bikini. På sitt nya jobb möter hon Bo, en trevlig och enormt snygg privatskolekille. klart att hon attraherat av honom. Vad som däremot förvånar henne är att han verkar gilla henne tillbaka. Will, som aldrig tidigare besvärats av sina valkar, och som gärna chokerar sin omgivning genom att kalla sig själv tjock, börjar plötsligt känna sig osäker. Och det stör henne. Så hon bestämmer sig för att vinna tillbaka sitt självförtroende och samtidigt visa alla i Clover City att hon minsann duger precis som hon är."
 
Denna bok är jag så enormt sugen på att få läsa. På ett sätt så kan jag känna igen mig i beskrivningen av boken.
 
 
Boken jag läser nu heter En fridfull jul och är skriven av Julia Williams. Den är super bra. Tanken var att jag skulle läsa den under hela december så att jag blev klar med den till jul. Men nej, då var ju mobilen intressantare än boken. Så jag får läsa en julbok efter jul istället. Men det går bra ändå.
 
 
Born to run Bruce Springsteens  ( självbiografi ) - Bruce Springsteen
 
 
 
Tala är Guld -  Cammie Mcgovern - Översättning av Maria Lindén
 
 
 
Ibland mår jag inte så bra - Therése Lindgren
 
 
Girl online: on tour - Zoe Sugg
 
 
Harry potter och det fördömda barnet - J.K Rowling, John Tiffany & Jack Thorne
 
 
Blev någon av er sugen på att läsa någon av dessa böcker nu? I sådanafall vilken?
0 kommentarer