Confident tips #1

___________________________________________***_______________________________________________
 
Älska dig själv
 
Detta är det viktigaste som finns inom att ha bra  självkänsla och att få självförtroende. Man brukar säga ibland att  " du måste lära dig att älska dig själv innan någon annan kan göra det ". Det ligger sanning i det citatet. Om du nu  inte gillar sättet som du ser ut på eller sättet som du är på. Då kommer du utstråla negativ energi, och människorna kommer att känna av det. Men om du nu skulle gilla sättet som du ser ut på och sättet som du är på så kommer du automatiskt att utstråla positiv energi.
 
När jag gick i 7:an så var jag en utav dem som hade ur dåligt självförtroende och jag gillade inte alls mig själv. Det fanns dagar som jag bara ville stänga in mig i mitt rum och inte visa mig, jag ville inte prata med någon. Men det fanns också dagar då jag bara sket i vad jag tyckte om mig själv och bara va som jag va.Det har även funnits dagar då jag bara älskar mig själv och känner mig skit snygg. Det har tagit mig många år att komma till den som jag är nu. Dessutom vad är den perfekta kroppen?
 
En tjej som är bekväm i sin kropp och som skiter i alla ideal och sådant skit ute i välden. Visst kan jag också drömma om att ha den perfekta kroppen och vara super snygg osv osv. Men det gör väll alla någon gång, jag vet att bara för att man har den "perfekta kroppen" så blir man inte den lyckligaste och gladaste personen i världen. 

Lyckan sitter inte i hur man ser ut. Lyckan sitter inte i hur snygg eller vältränad  din kropp är. Lyckan sitter på insidan, hur mår du innerst inne?

Ställ dig den frågan. Hur mår jag innerst inne? Mår jag som bäst nu eller tvärt om, mår jag som sämst nu? Hur känner jag mig? Glad? Ledsen? Arg? 

Det är väldigt enkelt att sitta och trycka ner på sig själv. Så som att säga " jag är inte fin", "jag kommer aldrig få en kille/tjej" , " jag är så dålig på allting". Bland annat dessa saker har jag i huvudet ibland som gnager inom mig. Jag känner ibland att jag inte räcker till, att jag inte är bra nog för någon. Men vi har alla sådana här tankar, kanske inte just exakt samma tankar. Men vi har alla alltid något med oss själva att trycka ner och hacka på hela tiden. Är det inte sina ben som man inte gillar så är det magen, är det inte magen så är det sina armar, är det inte sina armar så är det sitt ansikte. Förstår ni, alltid är det något som vi är missnöjda med.

Det är väldigt sällan som man höjer sig själv och säger till exempel " shit vad snygg jag är idag" eller " Gud vad jag är bra". Oftast så hittar man felen hos sig själv och då glömmer man bort alla "rätt" med sig själv. 

Man glömmer att man behöver inte vara vältränad eller se bra ut hela tiden. Man får ha sina ful dagar som jag brukar kalla det. Du behöver inte fixa till dig för att någon kille eller tjej ska gilla dig. Om dem inte gillar dig för den du är, när du är osminkad eller inte har fixat hår. Då är dem klart inte värda dig. 

Du ska ALDRIG ändra på dig för någon annan. Om du ska ändra på dig så ska det vara din vilja och din önskan. Inte någon annans. Inte din kille/tjej. Inte dina vänners eller familj.UTAN dig själv.
 

 
 
 
 
 
1 kommentar
Anonym

Bra skrivet!!

Svar: Tack så jätte mycket <3
Amanda Wester