Vem klär vi oss för?

 
En fråga som har gnagt inom mig den senaste timmarna. En fråga som är så uppenbar fast ändå så kliven. En fråga som många svarar på fast kanske inte riktigt tänker igenom den. 
 
För vem klär vi oss för?  Är det för den snygga killen/tjejen i skolan eller på jobbet eller är det för en själv? 
 
Eller är det för att man inte vill visa sig i sina svarta mjukis byxor och sin röda lite förstora tjocktröja och en sport bh eller ingen bh alls som man klär på sig tajta jeans och en snygg tajt långärmad tröja med en bh under som sitter tajt och skaver lite, men man vill bara att det ska vara snyggt när man ska till gallerian med sina kompisar och tänker då att "nej jag kan ju inte gå i dessa sunkiga byxor och min alldeles förstora tjocktröja" eller klär du dig för dig själv och går i bekväma kläder till gallerian även om det kanske inte är så super snyggt?
 
Jag tror att många skulle svara att man klär för sig själv. En stor del skulle säga det fast dem undermedvetet klär sig för någon annan. Som till exempel den där snygga killen man vet kommer vara i skolan och man vill bara att han ska lägga märke till en. 
 
Så man sätter på sig sina snygga kläder och går till skolan och känner sig skit snygg och kanske lite obekväm. När man känner djupt där inne att man inte mår helt 100% idag och bara vill dra på sig ett par mjukisar eller tights och ta på sig en stor tröja. Men man vill vara snygg för den där killen/tjejen i skolan. 
 
Vet ni vad jag säger om detta? 
Jag säger fuck det. Varför ska du klä dig snyggt för någon annan om du ändå inte är bekväm i det? Om den där killen eller tjejen är intresserad av dig så är han intresserad i DIG! Inte i vad du har på dig, inte om du har en svart top istället för en vit eller om du bär kjol istället för jeans.  
 
Du ska klä dig i det du ska vara bekväm i , det du känner dig säker i. Om du känner dig säker och bekväm och snygg i en oversize tröja och sedan ett par leopard mönstrade tights till så ha på dig det. Om du känner dig bekväm och säker och snygg i en långklänning och sedan en lite större kofta över så ha på dig det. Om du känner dig säker och bekväm och snygg i tighta jeans och ett tight linne och sedan ett par uggs så ha på dig det. 
 
 
 Det jag menar är att ni ska klä er för er själva inte för någon annan. Jag klär mig mest för med själv jag kanske klär 70% för mig själv och sedan 30% för andra.
 
 
 
 Ställ denna fråga till dig själv,  Vem klär du dig för?

 
Kommentera gärna erat svar här nedan!
1 kommentar
Anonym

Vem är du älskar du?

Svar: Förlåt men förstår inte frågan! <3 <3 <3Kramar <3
Amanda Wester