Låt oss prata om.....kärlek

Känslan när man är kär i någon måste nog vara en utav dem bästa känslorna i världen. Man blir helt sprudlande glad och man får fjärilar i magen så fort som man tänker eller ser peronen. Att vara nykär är ju en härlig känsla. Man har personen i huvudet och man får ett leende på läpparna så fort man tänker på personen och dess namn.
 
 
Men kärlek är inte alltid som i sagorna eller som man har tänkt sig. Kärlek kan vara jobbigt och svårt. Ens känslor kanske inte alltid är raka, dem kanske tonas ut eller klyvs. Känslorna kanske spökar i huvudet och man vet inte vad min vill eller ska göra osv.
 
Mina känslor för en kille går lite upp och ner. Jag gillar honom fortfarande, men inte lika mycket som när jag såg honom varje dag i skolan. Han vet om detta då jag vill vara ärlig emot honom och inte hålla mina tankar eller känslor inom mig. Det känns lite taskigt emot honom att säga att jag inte har samma känslor för honom som jag hade förut. Men som jag sa så vill jag att han ändå ska veta hur jag känner. Men genom att jag har berättat för honom hur jag känner så känns det som om jag sårar honom. Men det är väll min lycka och hur jag mår och känner som går först elelr hur?
 
 
 
 
Det som är viktigt inom ett förhållande eller om man är på g med någon som jag är, är att vara ärlig. Det är bättre att berätta vad och hur man känner för den personen som man gillar. Än att man går runt och tänker och håller sina känslor inom dig. Det är inte rätt, varken emot dig eller den personen som du gillar. Det är bättre att vara ärlig, även om det kan kännas lite jobbigt att berätta för den personen att man kanake känner sig osäker på sina känslor. Men jag lovar att det kommer att kännas mycket bättre om du är ärlig mot din partner eller emot den personen som du är på g med.
 
 
 
 
 
 
0 kommentarer