Söndags tänkande: Proppa din bil full med saker som får dig att älska livet

 
Hur mår ni finisar?
 
Trött är bara förnamnet för mig. Efter jobbet idag så har jag varit otroligt trött. De är många gånger som jag har varit nära på att somna men jag har hållit mig vaken hitills. Snart får jag sova, hahaha.
 
Jag körde min och brorsan A- trakotor för första gången i trafiken idag själv. De gick helt okej kan jag säga. Fick dock två motorstopp eller kärringstopp (som vissa brukar kalla) det mitt i en korsning. Pulsen steg lite då kan jag säga, hahaha. Men det gick bra, jag tog mig hem. Dessa motorstopp har ju alla fått och det är ju tack vare dem som man lär sig.
 
Kom på en liten klychig sak nu. Att om man tänker sig att livet är som en bil, enda sedan sen man föddes så har denna bilen gått. Under bilresan så får man motorstopp, de är alla dåliga saker, alla svackor som händer i livet. tack vare dessa motorstopp så lär man sig att starta bilen och fortsätta. Man samlar på sig saker, minnen, händelser och så hela livet. Till slut när bilen börjar dö så är man klar med livet. Av alla minnen, saker osv som man har proppat in i bilen så har man lärt sig så himla mycket.
 
Så som att det är okej att misslyckas, man ska värna om dem som man älskar och håller kärt, man ska tack och förlåt. Att det är viktigt att man visar vem man är och att man klara sig själv. Se till att proppa din bil full med saker, minnen, händelser och personer som gör dig glad, får dig att skratta, som får dig att må bra.
 
 
 
 
0 kommentarer