Så har mina dagar sett ut

Hej på er kära läsare, längesen jag skrev. Men glad påsk.Nu har jag äntligen påsklov och har haft praktik från måndag till idag (torsdag). Så har jobbat hel lovet och efter praktiken så har jag dansat varje dag. Så det har varit lite fullt upp, men nu har jag äntligen "riktigt" påsklov. Imorgon får jag äntligen sova ut och behöver inte vakna till en väckarklocka. Så härligt det ska bli, bara få mysa och äta lång frutkost. Härligt härligt.
 
 
 
Tänkte berätta lite vad som har hänt under den veckan som jag inte har uppdaterat bloggen. Tråkigt nog så börjar jag med den fruktansvärda tråkiga händelsen som hände förra fredagen. Terrordådet i stockholm.
 
Jag hade precis kommit hem ifrån stockholm då jag fick en notis från Tv4 där det stod att det hade varit ett terrordåd i Stockholm. Chockad,ledsen, förvirring var tre av dem känslorna som jag kände. Jag visste inte vad jag skulle säga eller göra. Allt kändes så overkligt, jag kunde aldrig tänka mig att något sådant här skulle kunna hända i Sverige. Men där hade jag fel, det kunde hända oss också.
 
Men det som gör mig så stolt över Sverige är den kärlek som sprids i detta läge. Bilder från Drottninggatan i Stockholm spreds överallt. Det var bilder på blommor, ljus och kärlek. Så himla fint att se hur en stad och ett land går ihop och kämpar mot det onda med kärlek.
 
 
Den helgen så gjorde jag inte något jätte speciellt. Några vardags sysslor gjordes så som att tvätta. Jag jobbade även den helgen på söndagen.
 
 
Måndagen  denna vecka bestod av praktik på en förskola. Väldigt väldigt roligt. Efter paktiken så va jag bara hemma och tog det lungt. Tisdag, var det praktik igen från 8 - 14 och efter det var det jobb på dans studion.  Onsdag, praktik och sen dans. mycket dans denna vecka vilket jag älskar. Sen har vi Torsdag som är idag, idag började jag 07.00 och slutade vid 13.00. Väldigt skönt. fick lite påskgodis av praktiken som jag ska mumsa på senare.
 
 
Nu sitter jag i sängen och har ätit mat och kollar på Let´s dance. Det var min vecka, ni  får ha en fortsatt trevlig kväll!
 
Kramar Amanda
 
0 kommentarer