☀️ Be happy ☀️

Hej på er, de va ett tag sedan. Hur mår ni? Trötthet är känslan hos mig nu, sitter just nu på tunnelbanan påväg hem. Idag står det träning på schemat. Usch, känner jag bara. Ni vet ibland när man inte har någon motivation och tappar lusten till att träna. Så känner jag just nu, har ingen lust att träna. 


Känner mig inte peppad och taggad på att gå till träningen. Men jag vet ju att känna stan efter är skön. När man har jobbat hårt och är så trött att man bara vill sova. Så ska gå till träningen ändå. De måste jag göra eftersom att jag hoppade träningen i måndags. 

Men images inlägg så ska jag inte prata så mycket mer om träning. Utan idag så ska jag ta upp detta med glädje. Hur håller man sig glad under veckan? Vad gör man för att vara glad? 

☀️ Gör saker som du tycker är roliga. 
Att göra saker som man känner att "fasen vad roligt detta är". De får en att le oh må bra. Det finns inget som tar bort ens leende som att göra saker som man tycker är ap-tråkiga. 

☀️ omge dig med positiva människor. 
Omge dig med människor som får en att skratta, må bra, ha roligt och som man känner sig bekväm med. De lyfter ens humör på direkten. Om man trivs i någons närhet ska man ta vara på den. Njut av den stunden med den personen. 

☀️ vardagsglädje
Detta pratar Josefin och vanja mycket om. Vardagsglädje kan vara att man tar en fika med en kär vän mitt i veckan. Eller att man unnar sig en nu bok att läsa eller en ny tröja. Alltså kortfattat saker som får dig att må bra helt enkelt. 

☀️klä upp dig
Jag vet att när man inte känner sig så glad eller så peppad på dagen så vill man helst bara smälta in i mängden och inte synas så mycket. Man tar på sig sina bekvämaste kläder som är mjukisar och hoodie. Men mitt tips är att istället för att klä på dig mjukisar, ta på dig ett par jeans och sedan en fin blus till. Klä upp dig lite extra bara för att. Gör dig extra fin för dig själv

0 kommentarer