Irritationen på en måndag + podd tips

 
Måndag. Början på veckan och en dålig en kan jag säga. Själva morgonen var bra, men när jag kom till skolan så kom irritationen. Jag kom dit till lektionen som skulle börja 08.35. Vi satt och väntade i fem minuter till att läraren skulle komma men han kom aldrig. 5 minuter blev till 15 minuter och läraren kom aldrig. Så vi hade ingen lektion innan lunch (igen). Detta har blivits så typiskt min skola, man kommer dit på morgonen för att ha lektion och så är läraren sjuk eller inte där.
 
Det är ju härligt, otroligt. Verkligen inte. Jag var nära på att dra hem efter att jag och min klass hade fått reda på att det va ingen lektion. Men jag stannade kvar. Men jag kan ju säga att jag var ju lite irriterad när detta har hänt flera, flera  gånger. Vilket är så otroligt fustrerande. Efter lunch så var jag fortfarande irriterad men nu har det lagt sig.
 
Jag sitter just nu och lyssnar på flora och frida ´s podcast. Har aldrig lyssnat på den förut. Just nu så har jag bara lyssnat på det första pod avsnittet sex. Det avsnittet var faktiskt så bra. Dem tar upp såå mycket bra saker i avsnittet. Så som varför bland annat vi kvinnor känner att man måste raka sina ben, armhålor osv.
Jag tycker att ni ska give it a try och lyssna på det.
 
Hoppas att ni har haft en bra måndag. Glöm inte: Ny Måndag. Nya möjligheter. Nya mål.
2 kommentarer
Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Jobbigt när ingen lärare dyker upp så att lektionen inte blir av.
Den podden har jag inte lyssnat på, men gillar att lyssna på poddar när jag redigerar bilder, nu lyssnar jag på P3dokumentär. :)

Svar: Ja det är extremt jobbigt <3Har hört om P3 dokumentären, borde kanske give it a try.
Amanda Wester

Rebecka

Du borde verkligen ta upp det på klass & miljö eller till elevrådet!!

Svar: Har pratat med mentorn om det flera gånger men han kan inte göra något åt det säger han. <3
Amanda Wester