Bok recension: Safe Haven av Nicholas Sparks

 
Klockan 3 imorse läste jag klart Safe Haven. När jag var på sista sidan så rann tårarna ner för kinderna. Jag vet inte vad som hände men efter att ha läst denna bok och fått följ hur huvudpersonen har haft det och sen får reda på att hon får ett lyckligt slut. Det är det bästa med böcker. Lyckliga slut.
 
Boken är skriven på Engelska av Nicholas Sparks. Boken handlar om Katie som nyligen har flyttat till staden Southport, hon har nyligen flytt från man som har behandlat henne illa i flera år av deras äktenskap. Hon stöter på Alex en man som nyligen mist hans fru till cancer. Han och hans barn Kristen och Josh spenderar mycket tid med Katie, hon blir en i familjen tills en dag då en man dyker upp från hennes förflutna som får hela hennes värld att rubbas igen.
 
Boken har blivit en film och jag såg filmen innan jag läste boken vilket jag nu ångrar att jag gjorde. Man brukar läsa boken innan man ser serien eller filmen. Boken var väldigt annorlunda från filmen i vissa delar. Men så brukar det vara. Boken var super bra och så även filmen. Jag har haft denna bok i 3 år och har inte läst den förrens nu. Detta är första boken som jag läser på Engelska och det var faktist väldigt roligt att läsa på ett annat språk än på Svenska som man är van vid. Det var rätt många ord som var svåra och som jga inte visste vad dem betyde eller hur man utalade dem. Men det löste sig med hjälp av Google översätt.  Själva boken är lättläst skulle jag vilja säga, så om man vill börja läsa böcker på Engelska så rekommenderar jag denna bok, dock är den väldigt tjock, boken är på 365 sidor. Men förutom det så rekommenderar jag verkligen denna bok!
0 kommentarer