Läsar fråga: Vänner som glider ifrån varandra, hur ska man göra?

Godkväll på er!

Hur mår ni? hur har ni haft det? Jag mår helt okej, galet trött i både huvudet och i kroppen efter en veckas dansande.Idag så hade jag och min klass en aktivitetsdag för 3:orna,har varit ute hela dagen och var helt genom frusen när jag gick mot tunnelbanan. men efter att ha köpt en kopp varm choklad på pressbyrån samt druckit en kopp te när jag kom hem så har jag blivit varm nu.

Nu ska jag ta och fixa mig inför natten och gå och sova. Som sagt är galet trött. Men innan jag säger godnatt så tänkte jag dela med mig en läsar fråga som någon av er har kommenterat på bloggen för länge sedan. Vill be om ursäkt för sent svar, men ni vet vad dem säger va?

" Bättre sent än aldrig "

Hej jag har en fråga, vad ska man göra om man känner att man börjar glida isär från sina kompisar som var sina bästavänner en gång i tiden?

Hej vännen, först vill jag tacka dig för din fråga. Jag valde att ta din fråga i ett inlägg, hoppas att du känner att du får ett vettigt svar från mig. Låt oss se vad mina tankar är om detta.

Det första som jag kommer på är att det måste finnas en anledning till varför ni har glidit isär. Kanske har någon av er bettet sig illa. Om så är fallet så prata med dina kompisar, fråga vad det som har gjort att ni har glidit isär. Har du eller någon av dem sagt något dumt eller gjot något dumt? Be om ursäkt då.Det finns inget värre än när man har gjort något eller sagt något dumt och sen så tar ens vänner avstånd från en utan att man kan komma på eller veta varför. Då är det bättre att man pratar om det och får chansen att be om ursäkt för det som man har sagt eller gjort.

Det kan också vara så  att ni inte passar ihop längre. För det kan också vara anledning till att man glider isär, att man inte passar ihop längre. Det kan hända att man känner att man inte har något gemensamt längre. Eller att man inte trivs i sällskapet längre.Men det kan också vara så att man inte har tid att träffas, många har säkert en sport som dem går på och har träningar på kvällarna. Skolan kanske är jobbig och man orkar inte träffa vänner efter skolan.

Men mitt största råd är att ta sig modet till att prata med personerna som du känner att du har glidit ifrån. Prata med dem ansikte mot ansikte och berätta exakt vad du tycker och känner det brukar alltid vara det bästa att göra.  Hoppas att detta svar gjorde dig och någon annan rättvisa!

 

God natt på er!

 

 

 

0 kommentarer