" Dina lakan är konfetti nu ska himlen bli vit"

I onsdags så var det Henrik Berggren på grönan och i torsdags var det Norlie & KKV som spelade. Den konserten var också helt fantastisk. Så otroligt roligt att se dem live. Det var kristihimmelfärd denna dag så vi var lediga från skolan. Sovmorgon uppskaddades och behövdes då det vart rätt sent dagen innan. Jag och min kompis Elin åkte in vid klockan 13.00 och var i Stockholm vid 14.00 ungefär. När vi hade kommit till Tekniska så började vi gå en lite promenad till Humlegården.  På vägen dit så passade jag på att fota lite fina bilder. Här kommer dem.
 
 
Hittade en liten trappa som jag kände att jag bara MÅSTE ta kort på med mig framför. Detta är första bilden.Blir själv glad av att se på denna bild :)
 
 
Efter två bra bilder så hade Elin svårt att få fokus på bilderna. Då vi inte ha likadana kameor så är det ju olika inställningar och funktioner på våra kameror. Men jaja, tyckte den andra bilden vart fin ändå.
 
 
Vi gick genom denna gata som var så otroligt fin. Fick lite Harry potter feeling när jag gick längst denna gata. Vet dock inte vad denna gata heter, Vet någon av er det??
 
 
Ser ni sådant fint hus? Verkligen dröm huset, får både harry potter feeling och utomlands feeling av denna bild.
 
 
Så underbart fin vän man har!!!!
 
 
Fin dörr som var inramad med träd.
 
 
Tulpaner och en buske md vita fina blommor.
 
 
Stockholm har sånna underbart fina hus. Gamla men ändå super fina.
 
 
I Humlegården så fann jag dessa vackra rosa blommor. Efter Humlegården så traskade vi till en Ica och köpte kladdkaka, cola och salta chips. Sen satte vi oss i en park och snaskade och pratade om killar, studenten, sommaren och ja allt mellan himmel och jord helt enkelt.
 
 
När vi var nära grönan så fann jag dessa fina blommor på rad. När vi kom in på grönan så satte vi oss nästan längst fram på arken och väntade ivrigt och förväntasfullt. Medans vi satt där och väntade så började det att regna lite smått till och från. Så jag valde då att inte ta upp kameran och fota med den under konserten. Kunde heller inte fota med mobilen då den bara hade 3%. Jäkligt surt, men då var Elin en räddare i nöden och tog några bilder. Jag har då fått lov av henne att lägga upp dem bilderna som hon tog här på bloggen.
 
 
Jag måste ju bara säga att båda två är så jäkla snygga!!!
 
 
Det var en sådan jäkla bra kväll. Live konserter är det bästa som finns. Så otroligt mäktig känsla, när man står där i publik havet omringad av fans som sjunger för fulla halsar och glada. Dock så var det några herrar som trängde sig och var allmänt otreviga vilket jag och många andra inte alls uppskattade. Men förutom dem herrarna så var det en super bra kväll. Fick till och med träffa min crush, vilket var väldigt trevligt det med.
 
 
 
 
0 kommentarer