THIS IS ME

Ännu en dag har spenderats i sängen, trött i kroppen och suvig. Tråkigt, men skulle ändå säga väldigt behövligt. Att få låta kroppen återhämta sig är bland dem viktigaste sakerna i livet. Jag har kollat på New Girl, som är min nya favorit serie. Sen har jag kollat på youtube. Hittade en video som jag bara kände att jag måste dela med mig.
 
 
Hur många av er har sätt filmen The Greatest Showman? Jag är en utav dem som har sätt den, jag såg den i december 2017 och ärligt talat  var det den bästa filmen jag har sätt.  Storyn är fantastisk och musiken och allt är bara UNDERBART. Låten This is me är min favorit låt från albumet och strax efter den kommer From now on. Men This is me, gud vad jag älskar denna låt. Jag vet inte varför, men när jag hör denna låt så fylls mina ögon med tårar. VARJE GÅNG. Jag är en sådan person som gråter till allt typ, jag gråter till saker som är sorgsna och som gör ont. Men jag gråter också till saker som gör mig stolt, saker som är lyckliga. 
 
Budskapet i denna låt THIS IS ME är att man inte ska vara rädd för att visa den man är. Det är något som jag har kämpat med enda sedan jag var liten. Jag minns tillbaka när jag gick på lågstadiet och när jag var så oerhört osäker på mig själv. När jag inte vågade uttrycka mig själv, när jag inte vågade visa mig själva vem jag är. 
 
Men under åren så har jag lärt mig att VÅGA visa vem jag är. För varför ska man inte visa vem man är? Varför ska du inte visa vem du är eller vem du vill vara? Till dig som är osäker på dig själv, till dig som inte vågar visa vem du är, till dig som inte vågar ha på dig dem kläderna du vill ha för att du är rädd för vad andra ska säga. Jag säger bara en sak: Om jag vågar så vågar du.Det handlar bara om att du bestämmer dig. Bestäm dig att ingen ska få säga till dig att du inte kan eller att du inte ska våga vara dig själv. Bestäm dig att ingen ska ha möjligheten att kunna trampa på dina tår. Stå upp för dig själv. Jag lovar att när du väl visar vem du är och vågar stå upp för dig själv så kommer andra i din omgivning också vilja göra det.
 
För vem är någon att komma och säga till dig att du inte kan ha på deig dem där randiga byxorna som du köpte i helgen och som du älskade vid första ögonkastet? Ingen. Det finns ingen som ska komma och säga vad du ska ha på dig eller vad du inte kan ha på dig. Du är din egen stylist, ha på dig vad du vill. Om du får blickar på dig eller kommentarer. Tänk såhär: " dem människorna är säkert exakt lika osäkra på sig själva som du var/är och skulle också vilja ha mer mod åt att våga visa vem dem är".
 
 
 
Det finns bara en av dig. Du är unik. Du är fantastisk precis som du är. Sträck på dig och var stolt av vem du är. För det finns igen annan som du, utan det finns bara ett exemplar av dig. 
 
 
 
 
0 kommentarer