Härnösand stamnings lägret 2014

Hej alla fina människor!
Hoppas att alla mår bra och har det bra.Jag tänkte berätta för er om ett läger på som jag har varit på i sommar.Som det står i rubriken så var det ett stammnings läger, för er som inte vet vad stammning är så får ni jätte gärna kolla in stammnings förbundets hemsida.Lämnar en länk till er för er som vill veta lite mera om stammning.
http://www.stamning.se/
 
Dag 1: söndag
Lägret varade i en vecka i härnösand.Platsen som lägret var på låg vid vattnet vilket var så himla fint. Nu tänkte jag berätta allt i detalj, men nu orkar nog inte läsa allt då.Men hur som helst, jag fick bo med 6 andra tjejer i min ålder, eller en tjej var 17 men ungefär i min ålder.Vi blev typ kompisar direkt när vi kom in i rummet typ.
Jag kom till lägret klockan 7 på kvällen, jag var faktiskt inte ett dugg nervös när jag kom dit.Väl där så blev vi mottagna av två ledare som hete Tony och Axel, Dom var väldigt trevliga och snälla, dom visade mig till mitt rum.
I rummet så fanns det 4 vånings sängar och jag valde en utav dom. Efter att jag hade lämnat mina saker i rummet och sagt hej då till mamma och pappa, jag jag och en ledare som heter Tina och tog mat. Spagetti och köttfärsås, mums.
 
Sedan gick jag och satte mig vid ett bord där två tjejer och tre ledare satt, tjejerna hette Olimpia och Lisa, vi satt och prata lite och berätta lite om oss själva och så. Efter en halv timme tror jag så kom bussen med alla andra deltagar, i bussen var det säket 50 pers tror jag, eller jag vet inte. Vi säkert redan 10 deltagare som redan var på plats, nästan alla bara sprang till bussen och skulle hälsa på alla som kom. Men jag och Olimpia och en tjej som heter olivia satt kvar efter som att vi inte kände någon som gick av bussen. Så vi satt kvar och prata lite, sedan gick vi till våra rum och packade upp.
 
Klockan 8 tror jag så var det samling, då skulle alla samlas och så skulle vi typ leka lekar och lära känna varandra tror jag. En ledare skulle ropa upp alla namnen för att se så att alla var här.Han ropade upp mig först, vilket var lite pinsamt.Men då så började alla applådera, sedan så ropade han upp nästa och nästa och nästa tills alla var uppropade.Efter det var det 2 timmars fritid ( jag kommer inte ihåg allt i detalj, efter som att det var en vecka sedan jag var på lägret, men ska försöka komma så mycket som möjligt. Allt kanske inte är korrekt, så att ni vet det)
sedan så var det kvälls fika vid 10,och efter det så tror jag att vi gjorde oss klara och gick och la oss.
 
Dag 2:Måndag
Dagen efter så gick vi upp klockan halv 9 för att göra oss i ordning för frukosten som var klockan 9.Det var samling klockan 10 och då fick vi våra fadder grupper, Min fadder ledare hette Tove, hon var jätte snäll och jätte trevlig. Det var jag, Tove och en till tjej som heter Olivia som var dom enda tjejerna  i gruppen sedan var det två killar som heter Oliver och Simon. Alla i min fadder grupp var hur snälla och trevliga som helst.Efter  att vi hade fått våran fadder grupp så skulle vi ha samtalsgrupper, och då blev jag i en grupp med två ledare som jag inte minns namnet på nu (Oppss!) och sedan två killar och en tjej. I samtals grupperna så fick vi prata om vår stammning och hur den påverkar oss i vardagen och på jobbet eller i skolan och så. Vi satt i 45 minuter tror jag och pratade, sedan var det det lite fritid, då tror jag att vissa gick ner och badade för att det var så varmt.Då gick jag ner till bryggan och satte mig och kollade på när dom andra badade, var inte så sugen på att bada då.
 
Men vid  klockan 12 tror jag så var det mat, då gick vi och åt. Efter maten så kommer jag inte ihåg vad vi gjorde, jag tror det var typ 2 timmars fritid sedan vid 2 så var det samling igen för att leka lite lekar tror jag.Efter det så var det fritid, då badade några igen.Vid klockan halv 6 så var det middag då åt vi mat sedan så när vi hade ätit så hade vi fritid resten av kvällen.Vid klockan 10 varje kväll så var det kvälls fika. Sedan på kvällen så gjorde vi inte så mycket tror jag.
 
Dag 3: Tisdag



Vaknade halv 9, fixade sig alla och så gick vi och åt frukost. Samling i fadder grupperna och sedan så fick vi nya samtalsgrupper.Lite fritid sedan vid 10 var det samling och då lekte vi lite lekar, vi lekte namn lekar för att lära oss alla namn. Tänk dig att lära dig alla namn på 60 perosner!!!
Men jag har ganska lätt för att lära mig nya namn, vilket är bra., sedan var det ingefär 2 timmars fritid och då kommer jag inte ihåg vad vi gjorde, men jo.Jag tror att det var första gången som jag badade då på lägret.Jag har minne som en guld fisk ibland så nu kommer jag inte ihåg vad vi gjorde, men sedan var det lunch vid 12, efter det ännu mera fritid tror jag.Sedan så vid halv 6 var det middag, efter det så spelade jag och några andra badminton tror jag.
 
Sedan vid 2-3 på natten så gick jag, Elaine, Veronica, Philippa, Igor och en annan kille som jag kommer kalla för Mr.B (pågrund av att han inte vill nämnas i bloggen, Vilket jag självklart accepterar) ner till bodarna eller nu vad det heter.Det var ett litet hus som det var 5 rum i, där i det femte rummet så la vi oss. Alla vi sex perosner skulle dela på två 1,90 sängar tror jag det var. Hahhahahahahaha, jag kan bara säga er att det var så jäkla trångt. Jag låg typ emellan sängarna på kanterna, Jag och Elaine låg och pratade och skrattade och ja herregud. Efter ett tag så gav jag upp och gick och la mig på golvet.Vi sov inte ett dugg den natten, när klockan var typ 4-5 på morgonen så fick jag  lite smått panik och var tvungen att gå ut för att det var så jädra varmt i rummet.När jag öppnar dörren så ser jag att det är något i för öppningen utanför dörren, och då är det orange tejp, jag öppnar dörren lite till och ser då att två kanoter är på bryggan och sedan ett bord och fyra stolar,Då har några ledare dragit upp kanoterna på bryggan och sedan ställt bordet och stolarna emellan dom två kanoterna.(ja , jag vet inte hur jag ska förklara men hoppas ni förstår vad jag menar) Jag fick en liten skratt attack där när jag såg detta,men sedan så gick jag  ut på bryggan och satt där i typ 1 timme tills Mr.B kom ut och frågade varför jag satt ute alldeles själv.Sedan gick jag in i rummet igen.
 
 
 
 

Dag 4 :Onsdag
 
 

Klockan 6 tror jag så gick alla vi som sov i rummet vid bryggan upp till våra rum,, men då när vi skulle gå till rummen så stod det massor med stolar i korridorerna, så då fick vi klättra över dom.Men ingen utav oss kunde sova så du kom vi på iden att vi skulle busa lite.Vilket var väldigt roligt, jag tror jag gick och fnissade och skrattade hela tiden, det var så otroligt roligt.Efter typ att vi hade fixat busen i en timme eller så , så bestämde vi oss för att gå och sova.Men vi var så korkade så ingången till rummen som alla vi bodde i hade vi ställt ett fotbolls mål och stolar iför så vi kom inte in.Då fick vi gå till mys rummet och lägga oss,väl där somnade vi i typ 3 timmar kanske sedan fick vi gå upp och äta frukost. När vi sov så tog Veronica kort på oss, vilket var väldigt roligt.Här är bilden som hon tog av oss,Jag är det tjejen som sitter och sover i fotöljen längst till vänster.Inte en så bekväm position att sova i vill jag säga men jag somnade iallafall.
 
 
Vid halv 9 så väckte veronica oss, hon hade inte sovit något alls så hon var vaken hela tiden medans vi andra sov. klockan 9 gick vi och fixade till oss lite sedan gick vi och åt frukost.Vid ungefär klockan 10 tror jag så kom bussen och hämta oss för att vi skulle åka till en bad strand och vara där hela dagen ungefär.Vi åkte dit, stranden var så sjukt fin, dock tog jag inga bilder vilket nu i efter hand var tråkigt.Men när vi kom dit så fick vi äta lunch direkt, sedan så gick jag och Wilma och bytte om till bikini. Det var så varmt, nästan alla badade men det var många som sa att det är jätte kallt i vattnet.Då kände jag att jag inte ville bada, så jag solade bara hela tiden.Vilket var skönt det också,  jag köpte en glass , vatten melon.den var så himla god. Vi stannade på stranden till klockan tre tror jag. (som jag har sagt så kommer jag inte ihåg allt i detalj, kommer även inte ihåg alla tider)

Men sedan åkte vi tillbaka till där vi bor, och då så fick vi lite fritid tror jag, sedan halv 6 så åt vi mat.Sedan var dte ytterligen fritid och då lekte vi en lek som heter 13, vilket var jätte roligt.Men när jag räknade så slog någon mig på armen, vilket inte var så himla kul.Men förutom det så var det extremt roligt.Vid klockan 10 tror jag så var det kvälls fika, och vid halv 11 har jag för mig så fick vi kolla på em film.Jag minns ingenting utav den för att jag halv sov genom hela filmen, men dom sista 5-10 minutrarna på filmen så höll jag och en kille handen.Tänker inte säga hans namn för att han vill nog inte bli nämnd, men ni som är från lägret och läser detta vet vem jag menar.Men det var mysigt att få hålla hans hand.Efter filmen var slut så gick alla och gjorde i ordning sig och gick och la dig, iallafall jag gjorde det.
 
 
 


Dag 5:Torsdag
 
 Killen som jag höll i handen med somande i samma säng som mig, och där låg vi tillsammans ( med kläderna på), och så somnade vi.Men klockan 4 på morgonen hör jag att någon sätter på musik, och det är banne mig inte lågt, utan typ på det högsta volymen. Efter ett tag kommer kära ledaren Axel in och ropar: GÅ UPP, UPP OCH DANSA!!!
Jag fick panik, efter som att jag inte var beredd på att Axel skulle komma in och dansa och skrika till hög musik.Jag satte mig upp i panik och sedan tänkte jag: FAN TA DIG AXEL!!!!
Alla i mitt rum blev förbannade, Axel sa att några skulle följa med och väcka dom andra ledarna.Så jag följde med, vi gick in i det huset som dom andra ledarna sov i, Omg!!, när vi skulle gå upp för trappan, den knakade jätte mycket. När typ alla kom upp till övre plan så öppnades ena dörren till ett utav ledarnas rum, och då sticker kodjo ut sitt huvud och bara, vad gör ni??
Jag höll på att få en skratt attack så jag fick vända mig om för att inte börja as garva.
 
Men en kille som var med och skulle busa , hyschade bara och sa typ: INGET, GÅ OCH LÄGG DIG IGEN!
Han nickade bara och stängde dörren, Ledaren Christian pluggade in högtalaren och satte sedan på musiken, det var lika högt som när han och Axel väckte oss.Vi sprang in i ledarnas rum, och dansade och skrek och skratta och hoppa och dundra och jag herregud.
 
Men när vi gick tillbaka så , när jag skulle gå och lägga mig så låg (kallar killen för b, nu) B utsträckt över hela jävla sängen typ, jag hoppade upp i sängen och satte mig vid hans fötter, och sedan skakade jag han för att väcka honom, men han vaknade inte. Då bestämde jag mig för att gå och duscha, lika bra eftersom att det är ingen annan som duschar, tänkte det. Så jag gick och duscha, sedan när jag kom tillbaka så låg han fortfarande över hela sängen, så då satte jag mig vid hans fötter, och där fick jag sitta i typ 4 timmar. Asså det gick inte att väcka honom, sedan vakande Mathilda som sov i samma rum som mig, Hon försökte väcka honom genom att slå lite lätt med hennes shorts i hans ansikte, men han vakande inte.
Helt otroligt att han inte vakande, men jag fick låna Mathildas säng för att hon skulle gå och duscha,så där låg jag i kanske en kvart. Sedan var vi tvungna att gå upp, för att äta frukost.Så det var den sömnen man fick typ.
 
Vi åt frukost vid 9, eller jag åt typ inget för att jag var så jäkla trött och mådde lite illa för att jag ahde sovit för lite.Men vid 10 var det samling igen, och då var det fadder grupperna och då pratade vi (som vi gjorde varje morgon) om hur man mår och hur man har sovit och det.
Sedan var det lite lekar, sedan var det samtalsgrupper i 45 minuter.Efter det så var det fritid fram till 12 då det var lunch, sedan var det lite mera fritid, när klockan var halv 6 så gjorde alla i ordning sig för att det var 10 års jubileum och då skulle det firas med en "fin" middag uppe på logen.
 
Nästan alla klädde sig lite finare men jag orkade inte det, så jag sket i det.Men alla vi tjejer fick ställa oss på ett led utanför logens öppning, för att sedan ta en lapp ur en skål. På lappen stod det ett utav kilarnas namn, och då fick jag Kodjo, han var en utav ledarna på lägret.Så jag ropar upp Kodjo och han går fram till mig och medasn han går så nynnar han den hära klassiska bröllops melodin, alla vi började as garva.När han kom fram till mig så sa han att vi skulle gifta oss, så jag är tydligen gift med honom nu, ( Hahhahahahahahahhaha)
 
Men sedan fick vi gå in i salen och där fick vi välja vart vi ville sitta, jag och kodjo valde att sitta vid mitten bordet ( det fanns tre bord all välja på), vi satte oss längst bort från ingången till logen.Till mat så serverades det Tacos, och omg, det är nog den godaste tacosen jag någonsin har ätit. Till erterätt så blev det marängsviss, vilket var så himla gott.
 
Efter att alla hade ätit upp  och vi hade sjungit några låtar om lägret,så skulle ledarna tävla.Det var 4 eller 5 tävlingar kommer inte ihåg men den sista tävlingen var att dom ledarna som tävlade skulle gissa hur många i salen som har pussats detta år.Direkt så vände jag mitt huvud  om mot ingången och kollade på Mr.B som satt längst bort asså närmast ingången.Han reser sig upp och kollar på mig och båda vi började as garva, och flina som två små fån. För att, vet inte om jag skrev detta innan men lite tidigare samma dag så pussades vi för första gången.
 
Jag höll på och dö, för att jag skrattade så mycket. Elaine och Veronica som satt framför mig kollade på mig och bara log, och skratta.Det var ju perfekt timeing ju, men hur som helst alla fick blunda och dom som hade pussat någon fick räcka upp handen.Så jag räckte upp handen, och sedan så fick vi kolla och då var det tydligen 26 personer av 60 pers som hade pussat någon i år.Vilket var en lättnad, då är man ju inte ensam om det iallfall.
 
Men efter middagen så fick vi gå till ett annat hus och lära oss pardans. Vi fick lära oss Foxstrott ( vet inte hur det stavas). Det var jätte roligt, och ganska lätt.Men närdet kom till snurrarna så vart det lite svårt.Men det var jätte roligt iallafall. När dansen var slut så var det kanske 1 timmas fritid, sedan så gick alla ner till vattnet där det var en brasa där ledarna skulle grilla korv.Väl där nere vid vattnet hände det lite saker, kan man säga.
 
Jag fick sitta i Mr.B ´s knä, vilket var väldigt mysigt.Jag satt i hans knä med hans armar om mig, Bredvid oss så satt Veronica och Elaine, vi satt och pratade och skrattade och hade mysigt. Efter ett tag så började jag att frysa även fast jag redan hade på mig en tjocktröja.Jag fick låna Mr.B´s tjocktröja vilket var väldigt gulligt av honom. Men jag kände mig lite elak för att han hade bara en kortarmad under tröjan som jag fick låna, och då frågade jag.MEN FRYSER INTE DU??
Han bara skakade på huvdet och sa: NEJ!
Så då fick jag låna den,så jag tog den och lutade mig mot hans axel, Han pussade mig på kinden vilket fick mig att le ett giganstisk leende, jag vände blicken mot honom och då så pussade han mig på munnen som sedan över gick till lite hångel.När vi avslutade så kollade jag mot Elaine som satt och bara log mot mig.jag kände att jag hade ett jäkligt stort leende på mina läppar som inte gick bort.
Efter ett tag så var korvarna klara så då åt alla det.Men eftersom att jag inte äter korv så drack jag bara saft.
När Mr.B hade ätit upp korven så skulle han gå och ta ett bloss och då frågade han om jag ville följa med som sällskap, vilket jag ville.Så då gick vi en bit bort drån alla andra, och sedan så tog han några bloss och sen så kysste han mig.( Omg!!!!, blir fortfarande glad och helt hyper av att bara tänka på honom och den stunden)
Och det var faktisk min första kyss vilket var lite roligt att det just hände på ett läger.
 
 
Efter att vi hade gått tillbaka till dom andra och suttit där ett tag och pratat lite så började det att regna, så då gick alla till antingen mys rummet eller till sina sovrum, jag tror att jag gick och la mig.Jag minns inte.
 
 
 


Dag 6:Fredag
 
 Denna dag var både hemsk och väldigt bra.Som vanligt så vaknade vi alla halv 9, gjorde i ordning oss, åt frukost, lite fritid sedan vid 10 så var det samling.Då så samlades vi och sedan fick vi gå till våra fadder grupper och prata lite, efter det så var det lite lekar sedan så var det samtalsgrupper för sista gången på lägret.Ledarna jag hade då var Kodjo och Tony, så jag och min grupp gick ner till mys rummet för där nere var det svalt och skönt.
 
Temat idag var kärlek, vilket var väldigt passande tycker jag.Jag satt och log och fnissade och skrattade hela tiden, för att jag blev så generad.För att typ alla visste att jag och Mr.B hade någon på gång.Jag och Veronica satt och kollade på varandra hela tiden och fnissade och ja, herregud.Det var lite roligt att just prata om kärlek just då.En kille som heter Ludvik , han och jag har blivit jätte bra vänner.Han var även bra kompis med Mr.B också så han satt och flinade åt mig väldigt mycket vilket bara gjorde det värre för att jag tyckte det var så pinsamt att prata om det.
 
Men efter så var det fritid till klockan 12, då det var lunch.Efter det så komemr jag inte ihåg vad vi gjorde......Jo dte gör jag visste.Eller jag tror det, jag tror att vi hade Yoga eller träningspass.Man fick välja vilket man ville göra och då valde jag Yoga för att dte skulle vara roligt att prova dte eftersom att jag aldrig hade gjort det förut.Vill bara säga att det var jätte skönt, jag höll på att somna mitt i allt eftersom att jag slappnade av så himla mycket.jag tyckte verkligen om det, det var extremt avslappnande och det kändes som om man fick energi.Men nog om det nu, Yogan var säkert i en timme tror jag .Efter det så var det lite fritid och då satt jag, Veronica,Elaine, Ludvik och Mr,B i en sandlåda och "lekte" lite.Vi satt mest och pratade och så, men vi hade faktiskt jätte kul.
 
Sedan vid klockan halv 6 så var det mat, efter att alla hade ätit så var det samling, för att vi skulle ha ordet är fritt.Ordet är fritt är när man får säga vad man vill om vad som helst.Jag ville gå upp och tacka alla för ett fantastiskt läger, först tänkte jag gå upp först.Men jag ballade ur, för att jag visste dels inte  visste vad jag skulle säga och dels för att jag kände att jag skulle börja gråta.Men jag samlade mig och tog modet att gå up, för att jag tänkte, jag måste säga något om detta fantastiska lägret.Så jag gick upp på scenen och då började alla att applådera och stälde mig vid talarstolen eller nu vad det heter.Alla tittade på mig och då vart jag skit nervös, talet som jag hade kommit på medans jag satt ner var nu bort blåset.Men jag sa:
DETTA ÄR MITT FÖRSTA ÅR, OCH JAG VILL TACKA ALLA FANTASTISKA MÄNNSIKOR....... och där bröt min röst, jag började gråta lite och då gick jag ner och satte mig för att inte tok böla inför alla.När jag skulle sätta mig på min bänkrad och på min plats så, sträckte Mr.B ut sin hand och tog min hand , för att typ säga att bra jobbat eller så.
 
Sedan satte jag mig ner och då började jag gråta i omgångar, först var det bara en tår som kom sedan fler och fler.Till slut så satt jag och stor bölade, det var så jobbigt att tänka att detta är sista hela dagen med alla dessa underbara personer, dom personerna som har fått mig att inse att det inte är bara jag som stammar, dom personerna som har fått mig att inse att alla är lika mycket värda oavsett om stammar elelr inte.Alla personer på detta läger betyder så ofattbart mycket för mig.
 
När det var slut så gick jag och grät hela vägen till mitt rum, när jag väl kom in i rummet då brst allt totalt.Jag började gråta så jäkla mycket, och wilma grät också så vi stod och kramades lite, sedan så skulle vi byta om till sina fin kläder för att vi skulle gå på discot,Men jag kunde inte, för att jag grät så himla mycket.Så Lisa fick gå och hämta Mr.B så att han kunde trösta honom.Han kom och kramade om mig och tröstade mig i kanske 5 minuter tror jag.Sedan så gick han och jag bytte om till dom andra kläderna.
 
När vi var klara så gick vi ut och tog lite bilder, jag är inte med på en enda bild.Men det var för att jag inte ville det, fast nu i efter hand vill jag det.Men aja, discot började klockan 9 tror jag så då gick vi alla in och började dansa direkt.Det var kanske 4-5 låtar som bara kunda fucka ur till ( oj förlåt ordvalet) sedan blev du lugnare låtar och då så dansade jag och Mr.B tryckare.Det var kanske 3 låtar, och vi dansade hela tiden tryckare medans dom lugna låtarna var under tryckaren så vart det lite hångel,Woop Woop!
 
Sedan blev det lite snabbare låtar igen och jag dansade på för fullt,det var så jäkla roligt, men det blev ännu roligare när ledarna kom.Dom hade klätt ut sig, så att tjejerna var killar och killarna var tjejer.Tjejerna hade ritat skägg och killarna hade klänningar och ja, det var så roligt så.  
 
Men när det typ bara var 1 timme kvar på discot så gick jag där ifrån för att det snurrade så jävla mycket i mitt huvud.Jag gick till mitt rum och satt där ett tag för att vila lite, då kom Mr.B in och pratade lite med mig.Där satt vi kanske i 10 minuter sedan sa han att jag skulle gå och lägga mig, så väcker han mig sen när det var kvälls fika.Då gjorde ajg det, jag gick och la mig.Sedan så väckte han mig, och jag var så snurrig och trött att jag inte  ens kommer ihåg vad han pratade om, men jag kommer bara ihåg sista frågan och det var ÄR DU HUNGRIG?,då sa jag nej.Sedan somnade jag om igen.
 

 
 
Dag 7:Lördag
 Nu är det sista dagen på lägret, jag vaknade som vanligt halv 9, gick upp gjorde i ordning mig sedan så skulle vi gå och äta.Men jag fick inte i mig något alls, jag mådde illa och var snurrig.Så jag åt inge frukost den dagen.Vid klockan 10 så skulle vi samlas för att göra några grejer innan bussen kom och skulle hämta oss för att sedan ta oss till tågstationen. Jag gick in i samlings salen men gick ut igen efter som att jag mådde så illa så att det kändes som om jag skulle spy.Jag satt på trappan och väntade lite sedan kom Tove och sa att vi skulle prata i fadder grupperna då gick jag in igen och pratade lite , när vi hade pratat klart i fadder grupperna så gick jag ut igen. Jag satt på trappan ett tag själv sedan kom Mr.B ut och satte sig bredvid mig, han la armen om mig och sedan satt vi och pratade lite.
 
Sedan kom Ledaren Axel och sa att vi skulle göra en sak som heter fina lappen ( vet inte om den heter så men, aja) det låg lappar med ett foto på persnoer från lägret över hela golvet, då skulle man skriva något snällt  på alla,Jag tror jag skrev på alla, men efter ett tag så vart jag så jäkla snurrig att jag trodde att jag skulle svimma.Då la jag mig på bänken.När alla ahde skrivit så fick man ta sin lapp och läsa den, jag började nästan gråta.Det var så himla fina kommentarer och man eller jag blev jätte berörd.Jag är en sådan person som typ tycker att det är pinsamt att få kommentarer typ som, du är så snäll, fin och ja sånna snälla kommentarer.Jag vet inte varför det är så, men det är bara så.
 
Efter så fick vi gå och hämta våra saker och bära ut det så att vi bara kunde lasta in det i bussen sedan.På bussen satt jag bredvid Louise och Veronica, jag bytte plats typ hela tiden.Men vi åkte bussen mot härnösands  tågstation, och väl där så skulle Wilma gå av.Hon började gråta och så började jag gråta, och ja. Jag grät hela buss resan till Tågstationen som jag skulle av på.Vilket var typ i en timme.
 
När vi väl kom till Tågstationen så gick några av oss  bland annat jag, Mr.B och Ludvik till Mc´donalds för att köpa lite mat.Jag köpte nuggets 6 pack och sedan pommes och en cola, när alla vi hade köpt mat och det så gick vi tillbaka till tågstationen för att kliva på tåget, så jag sätter mig på tåget på min plats bredvid en främling.Sedan efter kanske 10 minuter tror jag så kommer Mr.B till mig och frågar VAD GÖR DU, och då svarade jag INGET.
 
Då frågade han om jag ville följa med till hans plats och sätta mig där, vilket jag ville.Så då satte jag mig där, och där satt jag i typ 5-10 minuter till en dam kom och frågade om den platsen jag satt på var min plats, asså att jag hade bokat den, då sa jag nej, då var det tydligen hennes plats , då fick jag gå tilbaka till min egen plast.
 
Jag satte jag mig och smsade Mr,B , frågade han vad damen sa?
Då svarade jag att hon frågada om det var min plats och att jag sa nej, och att det tydligen var hennes plats.Så då fick jag gå.Svaret jag fick då var FAN.Men jag satt själv ett tag och lyssnade lite på musik.Sedan så kom Lisa och pratade lite med mig.Under hela resan så satt/stod jag och pratade med personer från lägret.När vi var vid uppsala så skulle Jessica av vilket var jätte tråkigt för att jag hade knappt pratat med henne på hela tågresan.Men jag och Mr.B stod och pratade med henne medans hon väntade på att hon kulle kliva av.Sedan så kramade vi om henne innan hon gick av.Jag och Mr.B gick tillbaka till dom andra,  som satt och pratade.Vi satt/stod och prata resten av hela tågresan.
 
När vi var framme i stocholm så gick alla av och så vart det kram kalas, alla sa hej då.När jag skulle säga hej då till Mr.B så fick jag först en kram sedan tre pussar på munnen.Vilket var mysigt sedan så sa han, HEJ DÅ GUMMAN, och jag bara HEJ DÅ!!
 
Sedan skildes vi alla åt,jag mötte mamma och pappa utanför tågstationen, sedan satte vi oss i bilen på väg hem.Då satt jag och smsade med Mr.B och då frågade jag om vi skulle köra på ett distans förhållande, och det ville han.Sedan fick jag många fina sms av honom.
 

Jag kan bara säga att detta är det absolut bästa lägret någonsin, jag kan inte uttrycka mig hur mycket alla människorna som var med på lägret betyder för mig.Dom betyder något otroligt mycket.Älskar alla er, ni kommer allrid finnas i mitt hjärta oavsett vad.Hoppas att vi syns snart igen om inte på lägret så på återträffen eller någon annan gång.Älskar er så himla mycket!
 
 
 

Här kommer det några bilder från lägret!
 
 
 
Härnösand in my ♥ 4 ever!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
0 kommentarer