Veckan som inte blev som man tänkt sig

Igår så cyklade jag ,pappa, och syskonen i en bike park här i lofsdalen. Jag har varit lite skeptisk till att cyklat med en moutinbike i en bana. Men som alltid så poshar pappa en att man ska prova nya saker. Så jag gör det då, första åket va läskigast. Det va första gången som jag och min syrra åkte i bike parken.

Vi båda är lite så att vi inte vill testa nya saker ibland. Men vi gjorde det och det va bland det bästa som jag har gjort. Det va så otroligt roligt. Jag ångrar inte att jag iallafall provade att åka. Jag och syrran bestämde oss för att åka en gång till, så det gör vi. 

Även andra åket går bra ,tills det att det händer en sak som jag har varit så rädd för ska hända. Jag kommer i en kurva och jag tar det jätte försiktigt. Jag ska stanna för att vila ben och handleder lite. Så jag kör mot kanten för att stanna, jag kan ju inte stanna mitt i banan. När jag kommer till sidan och ska sätta ner min högra fot så glider den på en sten och jag fastnar med foten i ett hål. Jag ramlar åt höger sida och hör ett knak.

Jag får först en chock och börjar skratta lite för att jag tycker att det är pinsamt att ramla med cykel. Men sen så kommer en obeskrivlig smärta i den högra foten. Jag börjar skrika "aj min fot" och börjar sedan att gråta. Min syrra stod lite längre fram för att vänta på mig. Så hon sprang fram till mig och tog bort cykeln som låg över mig. 

För att göra denna historia lite kortare. 
Jag får hjälp av två killar som jobbar där. Dem kom och hämtade mig med en sex hjuling. Jag fick sedan åka ner för den långa backen på den, jag blir omlindad när vi är nere från backen.  Sedan så åker jag och pappa till vårdcentralen i Sveg, där vi fick sitta och vänta ett tag. Efter ungefär 3 timmar av väntan så blev jag röntgad. Och då visar det sig att jag har brytit min fot.

Men som tur så behöver jag inte operera foten som jag trodde innan. För att den såg riktigt av ut, men som tur så va det bara svullnaden. Min fot va så himla svullen så ja, det är helt sjukt. Iallafall jag blir omlindad men inte gipsad. För att med den svullnaden på min fot så kan dem inte gipsa just nu.  Så jag blir bara omlindad så att foten stöds och inte bara hänger fritt. 

Så det va min dag igår, den gick från att vara en utav dem bästa till en utav dem sämsta. Så denna natt har jag inte sovit så bra pågrund av att det gör så ont. Jag har varit vaken sen klockan 3 i morse. 
Har du brytit något? 

Men nu är jag och pappa påväg till Sveg's vårdcentral igen för att se om svullnaden har gått ned. För då så kan jag bli gipsad idag. Jag hoppas verkligen det! ❤️
Vi höres efter att jag har varit på vårdcentralen! 

-A 
brytit foten
1 kommentar
Skogsraah ☾

Åh nej. Men vilken tur att det verkar ha gått något sånär bra ändå!

Svar: Ja, det är gipsat nu iallafall då det är på väg mot läkning! ❤❤
Amanda Wester