Den fredagen då allt var bra tills det brast på grönan

2 Juni 2017

I fredags så var det en vanlig skoldag på förmiddagen, det var dans först sen så bar det av till grönan skansen med klassen. Vi gick runt där i ungefär 3 timmar sen så fick vi gå. Men under dem tre timmarna så fotade jag några djur. Jag tycker att det är så fruktansvärt tråkigt att djuren har sådanna små inhägnader. Får lite ont i magen att se hur dem har det, så små burar.

 

Din utsikt över grönan och Stockholm.

Här var det en påfågel som traskade runt fritt i parken.

 

 

Sen efter skansen så åkte jag och Sofia till kungsträdgården för att köpa mat. Det vart ingen mat utan jag köpte en glass istället, mjukglass med lakrits strössel, mums. Efter det så åkte jag till grönan, medans Sofia var kvar vid kungsträdgården för att vänta på sin kompis.Under den tiden så jag åkte spårvagn/tvärbana till grönan så hände det något med mig. Jag vet inte vad men jag vart så ledsen, så när jag kom till grönan så mötte jag inte upp Elin. Utan jag stod själv i ungefär 1 - 1 och en halv timme. Jag hade ingen lust att träffa någon eller prata med någon för att jag visste att om jag skulle göra det så skulle jag börja gråta.

Jag stod där och hade tanken att åka hem, men jag ville ändå stå kvar. Sen när jag skulle gå så mötte jag Sofia och hennes kompis, och då kunde jag inte bara gå förbi dem. Så jag hälsade på dem och sen hängde med dem. När vi stod i kön så smsade jag med mamma och då brast allt efter ett tag. Jagg stod där i mat kön i sofias armar och grät. Det var så skönt att bara släppa ut allt. Det var inget som hade hänt utan jag tror att det kan vara att jag hade sovit dåligt hela veckan och inte ätit så mycket som gjorde att jag vart ledsen. Men ja, så kan det gå ibland.

Vill ge en påminelse om att när man känner sig ledsen eller arg osv så måste man få ur sig sina känslor. Jag är sådan som inte gillar att gråta inför personer som jag inte känner, men just då så sket jag i det. Utan jag ville bara få ut alla känslor och det var så skönt att lätta på trycket.

Efter det så åt jag lite och stannade kvar på grönan. Och det är jag glad för att jag gjorde. Veronica var så galet bra. Här kommer några bilder från konserten:

 
 
 
 
 

Alla bilder är tagna med min mobil.

 
Super mysig kväll trots att jag var lite ledsen. Men så är det, man är ledsen ibland över inget och det är helt okej. Man måste få gråta ut och släppa ut sina känslor, för att om man inte får det så kommer det till slut explodera.
 
Hoppas att ni har haft en bra lördags kväll!
0 kommentarer