Min första advent

Godmorgon på er! 

Just nu sitter jag i sängen med levande ljus på nattduksbordet och ljusslingorna tända runt om i rummet. Alarmet gick igång vid 07 då gick jag upp och gjorde mig en kopp varm choklad och satte mig i sängen igen för att kolla på julkalendern. Super mysigt! 

Jag tänkte visa lite bilder från min helg då det var 1:a december men också första advent. Enjoy!
(null)

Den första advent så gick jag upp tidigt för att fixa frukost till mig och familjen. Jag hade bakat vörtbröd och sockerkaka med saffran och apelsin. Jag kokade gröt och dukade fram oboy och massor med goda pålägg på smörgåsen.

(null)

Senare den dagen så kom min vän Elin för att baka. Vi bakade pepparkakor med en egen deg som jag hade gjort dagen innan. Pepparkakorna vart super fina och super goda. 
(null)

Vi dekorerade även några pepparkakor. Dem vart fina tycker jag, vi är ju inga dekorations proffs men jag eller vi vart super nöjda med dem. 

(null)
 
Titta vad fina! 

Nu ska jag ta och göra mig i ordning för att gå till jobbet alldeles strax. Ha en bra dag! 
Puss å kram 😘
0 kommentarer