Nattprat om körkort och längtan till Varberg

10 timmar senare har jag lagt ifrån mig pluggandet utav körkortet åt sidan. Har ont i hjärnan av allt tänkande och är svin trött. Bli så förbannad av att det inte går som man vill i perioder av pluggandet. Man vill att allt från körboken ska fastna men sen när man gör områdes proven så är det som bort blåst. vart tar det vägen?  Kanske bestämmer sig kunskapen att packa ihop sin väska och flytta till mars, vad vet jag? 
 
 
Men som sagt jag har suttit i mer eller mindre 10 timmar och pluggat och läst inför körprovet inom vädigt snar framtid. Hitills så känns det sådär om jag ska vara ärlig. Men som mamma sa " om man har en dålig inställning till det så kommer det gå dåligt, du kan inte redan nu bestämma för hur det kommer gå" . och så rätt har hon, om man går in med en positiv inställning och gör sitt bästa så kommer det att gå bra. Mer än sitt bästa kan man inte göra.
 
Jag vill också meddela att det blir väldigt mycket körkorts snack nu på bloggen. Inser nu att jag har publicerat cirka 3 inlägg i rad som har körkorts prat i sig. Ber om ursäkt för det till er som inte orkar läsa om det. Men det är liksom det enda jag gör på dagarna just nu och har gjort i princip sedan jag tog studenten. Jag har även jobbat i stort sätt varje dag nu i två veckor på Biblioteket, vilket är kul och energikrävande. Ska snart åka ner till Varberg och jobba där en vecka.Längtar så tills att få mötas av Varberg vindarna och känslan av lugn och ro själen. 6 dagar kvar sen tar jag nattbussen ner mot underbara Varberg. Men tills dess så sitter jag och pluggar körkort och jobbat på bibliotek.
0 kommentarer