Kära, fina och underbara Varberg jag saknar dig

 
Jag va en lite vända på stan idag då jag kände att jag borde göra något med dagen istället för att bara ligga hemma i sängen och kolla på Youtube som jag  kanske (väldigt ofta) gör lite för mycket. Jag hittade faktiskt något på H&M och Åhlens men jag köpte inget.
 
Då jag ska tänka över det om jag verkligen behöver det och vill ha det så mycket att jag tycker att det är värt att lägga dem pengarna på dem sakerna. Men det jag hittade var denna underbara randiga klänningen och sedan denna bruna väska med mocka på framsidan. Men det svider lite i plånboken. Men som jag sa ska tänka över om jag ska eller inte köpa det. Sedan på Åhléns så hittade jag en från keps som satt jätte bra som jag är helt säker på att jag ska köpa.
 
 
( Inte den bästa kvalitén på bilderna men aja)
 
 Men det var härligt att gå en promenad ner till stan, jag gick förbi vattnet vilket jag fick lite ångest av. Eller nu vad man ska säga. Ni tänker säkert vaddå ångest för att gå vid vattnet? Jo jag ska nu förklara mina vänner.
 
På senaste tiden så har jag tänkt så himla mycket på Varberg. Jag och min familj åker dit varje år både på sommarlovet och höstlovet. Vilket jag älskar då Varberg är mitt smultron ställe, alltså det enda stället som jag känner att jag kan slappna av till max. Det är så himla härligt att bara strosa nere vid playan och bara dra in havs vatten dofterna och sjögräset ( vilket inte luktar så super gott). Att få höra vattnet, tåget som kommer en gång i halv timmen typ, fiskmåsarna, att bara få känna att man kan andas ut.
 
Det är de jag verkligen saknar så fruktansvärt mycket. Att bara känna sig 100% lugn och bara strosa runt i Varberg och kolla i affärer, kolla på Varbergs fästning och kolla på havet. Det är så mycket som påminner mig om Varberg som havet eller snarare ån jag gick över idag och sedan när jag var inne på H&M så fick jag bara en tillbaka blick när jag gick i Varberg och kollade i affärer i höstas. Det låter kanske lite galet hur en stad kan få en att känna sig så lugn och avslappnad. Men det är så jag känner för Varberg och jag kommer alltid att känna så, ända sedan jag var liten så har jag och familjen varit där så mycket vi bara har kunnat.
 
 
 
 
0 kommentarer