Körkortspluggande

Uppdateringen på bloggen suger verkligen just nu. Och det har jag vetat länge att den skulle göra, framförallt nu i sommar. Jag har varit så dålig på att uppdatera så att det finns inte. Men just nu så står det andra prioriteringar på min lista. Som att jobba och plugga till körkort. Det börjar dra ihop sig med storm steg och jag ska snart skriva upp och köra upp. Vilket betyder att all min vakna tid (då jag inte jobbar) går åt till att plugga- eller ja borde gå åt till att plugga inför korkortet kanske jag skulle säga. 
 
Angående körningen så har jag bara 6 lektioner med körskolan kvar - och samt lite tid kvar med privatkörning inför uppkörningen. När det senare kommer till teorin så skulle jag säga att jag ligger i mitten av pluggandet. Jag har blivit godkänd på 7 utav 17 områden och är nästan godkänd på tre till områden. Had glömt bort vad mycket det är att plugga till körkortet - jag tog mitt Am-körkort för snart 3 år sedan och har glömt  bort vad mycket det är man ska kunna. + nu när man pluggar till bil körkort så är det mycket mer att hålla koll på som ännu mera skyltar, regler, placering av bilen osv.
 
Jag körde på Gillinge igår och det gick super bra och var super roligt. Det fick mig att vilja ligga i med att övningsköra. Som sagt det är en vecka kvar tills det gäller- och tills vi får se om jag tar hem ett körkort eller inte om 2 veckor.
 
Har suttit i stort sätt hela förmiddagen och pluggat körkort. Började vid ungefär 13.30-ish och har hållit på framtills nu, alltså har jag pluggat i 5 timmar. Inte konstigt att man är trött nu och blir ledsen när det inte går bra för en. Kanske borde avsluta för dagen men samtidigt så känner jag mig stressad för att om jag inte pluggar så kanske jag blir underkänt på provet och då måste jag boka en ny dag och göra om det. Jag minns bara när jag gjorde körkorts provet för moppe så klarade jag det på tredje försöket och vill verkligen klara det på första försöket nu. Men det återstår och ser hur det går. 
 
Ska göra ett sista prov nu och sen ska jag lägga ner pluggandet för idag och läsa lite ur Percy Jackson. Innan maten ska göras. Tillsvidare, puss 😘
 

 

Körkortspluggande
0 kommentarer