Morgon tankar från en fredag i januari

Väckarklockan ringer. 05:00.
Neje jag vill sova mer. Skönt att det är Fredag idag och att det är helg imorgon.
Längtan till helgen har varit ganska så enorm denna vecka. Men bara tanken att gå upp från värmen som ligger under täcket är så motbjudande att jag bara vill svepa in mig i täcket som om jag vore en fjäril i en kokong.
Kan man inte bara få ligga kvar i sin varma och sköna säng hela dagarna utan något alarm som stör ens sömn?
Men nej så klart man inte kan det.
 
Jag sträcker mig mot mobilen som ligger på mitt  vita rektangulära nattduksbord. Sveper fingret över skärmen för att stänga av alarmet. Det blir tyst.
Fan vad jag bara vill somna om nu. Men nej Amanda nu måste du gå upp annars så blir det stressigt senare.
Jag sätter mig tröttsamt upp i sängen och gnuggar i ögonen.
Kissnödig jag är da.
Jag går på toa sedan går jag med trötta steg mot köket i min rosa morgonrock och en kopp i min hand. Jag öppnar min dörr från rummet och går ut i köket. Jag går mot diskbänken och ställer ner koppen på bänken.
Hmm, ska jag göra te eller varm choklad.......varm choklad.
Öppnar kylen och tar ut laktos mjölken och häller upp det i koppen. Ställer in koppen i mikron och letar sedan efter oboy pulvret.
 
Vem har gömt pulvret nu da??? - Vart f*n är pulvret.- Åh där är det.
När pipet från mikron hörs så tar jag ut min kopp med varm mjölk och tar sedan två teskedar med oboy pulver på och häller ned det i koppen. Jag rör runt pulvret i den varma mjölken så att det blandas ordentligt. Jag tar sedan undan pulvret och ställer in mjölken igen på sin plats. Jag tar koppen i min hand och dricker lite av den varma chokladen.
Gud vad gott!!!!
Jag går tillbaka till mitt rum igen och tar min telefon och går in i mitt badrum. Jag ställer koppen i hyllan och sätter sedan på musik från mobilen. Lugn och härlig musik hörs från högtalarna från mobilen.
Maybe you thought
I hung the moon
Maybe you thought
We were Johnny and June
Maybe we thought
It was just us two
Maybe we spoke too soon


 
Jag sjunger med i låten och tittar mig själv i spegeln. Fan vad trött jag ser ut idag. Jag öppnar badrumms skåpet som är ovanför handfatet och sätter på kranen. Sköljer mitt ansikte och trycker ut lite av ansiktstvätten i min hand. Jag skrubbar ansiktet med tvätten och när jag känner mig klar så sköljer jag ansiktet med det varma vattnet. Fan vad varmt det är. Jag skruvar ner lite på värmen.Mycket bättre.
När jag har sköljt ansiktet så torkar jag det med en vit handduk. Jag borde verkligen byta handduk. Denna är ju lite smutsig. Jag snyter mig och tvätter händerna efter det. Jag sätter i linserna i ögonen. Så där ja, nu kan jag se något igen.
 
Jag tar en klunk av den ljumna chokladen. Jag tar sedan min tandborste med tandkräm på och borstar mina tänder.Jag nynnar med i låten och spottar .Ja detta är verkligen inte två minuter asså,vilken jävla rebel du är. Du måste ju borsta tänderna minst 2 minuter. Det har bara gått typ 30 sekunder, va f*n. tvättar sedan händerna och sköljer munnen.
 
Jag tittar mig själv i spegeln och studerar mitt ansikte. Jag tittar mig rakt in i ögonen och funderar. Foundations eller inte? Hmm.....lite kan jag ta. Jag trycker ut lite foundations med hjälp av pumpen från flaskan till min handrygg. Jag greppar sminkborsten och börjar klutta ut foundations där det behövs som mest så som hakan, näsryggen och pannan. Jag blandar ut det och sedan tar jag concealer under ögonen och lite här och var. Blandar även ut det och sen på med puder, mascara och läppstift. Rött - eller läppfärgat läppstäft? Vad har jag för tröja? en rosa. Nej då går ju inte det röda. Smetar på läppstiftet och tittar sedan på mitt hår. Jag borstar igenom det. Ska jag köra uppsatt eller utsläppt. Det ser bra ut utsläppt, rakt och fint. Då blir det utsläppt.
 
Kläderna tar jag på mig och tittar på klockan. 06: 40. Bäst att börja göra sig i ordning för att gå till bussen. Jag tar min väska och tittar så att jag har med mig allt. Smycken får jag inte glömma. Jag tar på mig örhängen, halsband och klocka. När jag är redo och har allting med mig så går jag till kylskåpet i köket för att ta min frukost och vattenflaska. Två dubbel mackor en till frukost och en till mellis senare med grönsaker. Jag lägger ned sakerna i väskan och går till hallen.
 
Skor, ytterkläder och hörlurar på. Släcker i hallen och låser upp dörren. Det är lite kyligt ute. Låser dörren och börjar gå mot bussen.Älskar denna låt. Hur mycket är klockan? 06:50. Bussen går om 8 min, jag hinner. Shit, jag känner mig riktigt snygg idag asså. Jag är framme vid bussen och säger godmorgon till chaffören och blippar kortet. Jag sätter mig vid fyrasätena och bordet och andas ut.
 
Jag sätter mig bekvämt och tar av mig halsduken och lägger den i knät. Jag tar upp mackan fån väskan och börjar äta. Tar en klunk vatten . Efter att jag har ätit klart så lutar jag mig tillbaka och andas ut. Vad trött jag är. Jag sluter ögonen och somnar.
 

 
Godmorgon på er och glad söndag!
Detta var ett annorlunda inlägg än vad jag brukar lägga upp. Detta ska spegla mina morgon rutin och mina tankar under morgonen som jag kan ha. Vad tycker nì?
 
Idag står dans och möte på schemat. Möter upp Lotta på studion vid 15.00 idag + att det är möte på studion efter våran dan session. Innan jag 15.00 så ska jag försöka hinna med lite tvättning,städning och kanske ett besök på lager 157 om tiden tillåter mig. Men jag hoppas att ni får en mysig och trevlig söndag!
 
Puss och kram på er! ♥
 
0 kommentarer