Lördag = Sängliggandes

Just nu så sitter jag i sängen, i min gråa onepiece, med ont i halsen och en trött kropp och kollar på film på SVT 1. I går fredags så kom dem sjuka basiller. Hmm. Inte det roligaste. Igår hade jag och min klass vårat hälsokovent för några klasser på våran skola. Jag klarade av att gå ända fram till lunchen. Efter lunchen så vart jag sämre. Fick hög feber och frös och hade ont överallt. Så missade den andra halvan av hälsokonventet, så tråkigt. Men samtidigt så kan man ju inte gå i skolan om man mår piss och orkar inte ens hålla upp ögonen. Så jag åkte hem och sov kanske 13 timmar denna natt. Så skönt, känner mig nu faktiskt rätt så mycket bätte. Har bara legat i sängen hela dagen, vilket jag tror var väldigt behövligt. 
 
Edit: Som jag skrev på instagram idag, att jag tror att detta är min kropp som säger till mig att inte stressa upp mig och att den behöver mer sömn. Så nu ska jag fasiken ta mig själv i nacken och gå och lägga mig i tid och stänga av allt i tid. För att jag vet att jag behöver mer sömn än det jag redan får just nu. Jag är bara så lat att ta mig ur denna onda cirkeln av att kolla på mobilen direkt innan jag går och lägger mig. Inte bra, inte bra alls. Men nu blir det ändring på det. ( Hoppas jag)
 
 
 
 
 Imorgon så ska jag göra samma sak och bara ta det lungt. Dricka massa te och äta Ipren så att jag får bort alla basiller. Kanske även äta varm soppa. Nu så ska jag kolla klart på filmen tror jag och samt göra mig en kopp te och sen sova.Hoppas att eran dag har varit bra!
 
 
0 kommentarer