Writing stories is addicting because it’s a world i can control

Enda sedan jag var liten så har jag alltid tyckt om att läsa böcker. Och tack vare böckerna så har jag en kärlek till att skriva. Skriva egna berättelser. 

Det är lite kul när man hittat gamla skriv böcker från när man var liten där man då har skrivit egna berättelser. Ena handlar om smådjur i en zoo affär som pratar och den andra handlar om en tjej vars mamma dör och hon blir kär i en kille hon stöter på. Ni hör ju vilka berättelser det är, berättelser som jag aldrig. Aldrig har slutfört. Aldrig skrivit klart.  Men jag har velat så länge skriva klart en bok. 

Jag har en bok som jag har börjat på. Namnet är inte spikat än men just nu heter den mitt bästa misstag. 

Den har jag börjat att skriva på datorn men som alltid så blir jag inte nöjd med sakerna jag skriver. Men nu ska jag ta och börja på en ny bok. En bok som jag då ska skriva ner i ett block. Har alltid föredragit vanligt hederligt papper och penna framför dator. Vet inte varför men tycker det är skönare att skriva för hand. 

Så jag slank ner till Åhléns på stan och köpte mig ett block och en bläck penna där man kan sudda bläcket om man skriver fel. Genialiskt. 
Så nu ska jag ta och skriva så att pennan glöder. Ett utav mina mål detta år är att jag ska skriva klart en bok. Så vi får se om jag klarar det 🙏🏼

(null)

0 kommentarer